You are currently viewing Vikus Cup’n…og vinneren er….

Vikus Cup’n…og vinneren er….

Søndag 17.september startet med grader ned mot frysepunktet og tåke ned mot bakkenivå. Noen glade golfere hadde allikevel tatt turen på banen for å spille finalen i Vikus Cup’n. Den som har hatt best gjennomsnitt i løpet av sommeren var Petter Berntsen, som gikk av med seieren. På andreplass kom Inger-Brit Vindegg, og på tredje Jørgen Hagen.
Premier og gavekort er kjøpt for tusen-lappen som folk har betalt inn. I tillegg har Sigurd ordna med sponsorpremier fra Interoptik, Shell (Bjørn Morten) og Lie Sport,  – trur folket var fornøyd med premiene. Vi har fått respons på at opplegget har vært gøy, så vi får prøve å få til noe lignende til neste år!

Uke 36: Siste ukesvinner ble Bjørn Morten Width med suverene 69 slag netto. På andre kom Torleiv Brekko med 75 og Inger-Brit Vindegg med 77 slag.

Uke 35: Det nærmer seg siste innspurt, og Petter Berntsen tok nok en seier denne uken med en sterk netto 69 slag. Nærmest kom Inger-Brit Vindegg på 73 og Torleiv Brekko på 75. Men, der er ikke over før «the fat lady sings» så det er muligheter denne uken også. Husk at det er snittet av de fem beste rundene som gjelder i sammendraget inn mot finalen.

Uke 34: Endelig stemte det for Aud Torill Sæbø som tok seieren denne uken med en runde på 74, ett slag foran ektemann Steinar Aurmo og ett lite hav foran ett annet ektepar Jan Egil Halbjørhus og Heidi Grøthe

Uke 33: Reidar Asphaug med en sterk runde, 65 netto og vant med ett slag på Matilda Sjøgren. Petter Berntsen ble nr 3 med 69.

Uke 32: Bjørn Morten Width med en knallsterk 65 netto. Ole Skredegård 83, Jan Torseth 87 Bare tre innleverte scorer innen fristen.

Uke 31: Torleiv Brekko med sin andre «major» i Vikuscupen, og vinner med 72 slag netto, Sigurd Hagen 74, Jan Torseth 75, Eirik Lia Ervik 76, Mathilda Sjøgren 77, Jørgen Hagen 90

Vi bøyer oss i hatten og gratulerer!

Uke 30: Ny seier til Steinar Aurmo, også denne uken på bedre hcp enn nr 2, Matilda Sjøgren. Begge endte på 74 slag, ett slag foran Inger Brit Vindegg på 75.

Uke 29: Det var 11 innmeldte scorer, og Steinar Aurmo vant med 69 slag netto med bedre hcp foran Petter Berntsen, også 69. Torleiv Brekko på tredje med 73.

Uke 28: Til topps på første forsøk. Torleiv Brekko vant ukesturneringen med 74, ett slag foran Petter Berntsen og Eirik Lia Ervik.

Resultat uke 27: Det er ferietid og bare 4 registrerte scorer har kommet inn. Uansett ble det kåret ukesvinner, som denne gang ble:
Inger-Brit Vindegg 78, Jan Torset 79, Sigurd Hagen 83, Ole Skredegård 93

Resultat uke 26: Jan Egil Halbjørhus 70, Steinar Aurmo 73, Sigurd Hagen 74

Resultat uke 25: Petter Berntsen 73, Hans Jonny Snilsberg 79, Steinar Aurmo 80

Resultat etter uke 24: Jan Egil Halbjørhus 73, Petter Berntsen 74, Steinar Aurmo 75

Resultater etter uke 23: Steinar Aurmo 69, Jørgen Hagen 71, Aud Torill Sæbø 71

Hallingdal Golfklubb inviterer alle til en sommer med Ukesturnering
Konkurransen er åpen for alle og det konkurreres over 18 hull på netto slag (NB! Konkurransen går på nettoslag. Ikke Stableford!) uten klasseinndeling

Konkurranse start: Mandag 5.juni 2023 uke 23 og hver uke i løpet av juni, juli og august
Konkurranse slutt: Søndag 10.september 2023 uke 36
Finale: Søndag 17.september 2023

• Konkurranseformatet vil være en sammenlagt konkurranse, basert på en serie delkonkurranse over 14 uker, samt en finalerunde
  • Hver delkonkurranse starter mandag og avsluttes søndag
  • Rangeringen hver uke baseres på oppnådde nettoslag over 18 hull, og hver uke kåres og premieres en ukesvinner (forslag til premie?)
  • Det kan konkurreres med selskapsrunder og /eller score oppnådd i konkurranse. Score oppnådd i Klubbmesterskap kan altså telle i Ukesturneringen
  • Husk å levere eget scorekort på SMS til tlf. 97701011. Vær nøye med å fylle ut scorekortet med dine spilte slag, hvilket utslagssted som er benyttet, samt antall tildelte slag. Dette vil lette vår kontroll. Ufullstendige scorekort forkastes
  • Max score (eller stryk) på et hull føres som Dobbelt par + 1 (Par 3 hull= 7, Par 4 = 9 Par 5= 11)
  • Det er ingen begrensninger i antall innleverte runder per deltaker. Spillerne kan altså delta med flere runder i hver enkelt delkonkurranse, men der kun den beste vil telle
  • Ved like antall netto slag, rangeres spillerne etter HCP

Sammenlagtkonkurransen avsluttes med betydningsfull finale:
De som har minst 5 tellende delkonkurranse får delta i finalen

• Inn til finalen tar alle med seg gjennomsnitt av netto slag for 5 beste delkonkurranser. Finalen spilles over 18 hull på netto slag
  • Sammenlagtvinner kåres ved at oppnådde netto slag i finalen legges til medbrakt gjennomsnitt fra delkonkurransene

REGLER:

1. Det innbetales kr 1000,- på Vipps til Hallingdal golfklubb 591788 når du melder deg på Ukesturneringen
  2. Runden må spilles på Hemsedal Golf Alpin golfbane
  3. Damer spiller fra utslag 46, herrer spiller fra 56
  4. Runden må registreres i Golfbox
  5. Runden må gå over en sammenhengende 18-hulls runde
  6. Medspiller skal være angitt på scorekortet
  7. Scorekortet må være signert av spiller og medspiller, – skriv tydelig! Må være sendt som SMS til 97701011 senest søndag!

PREMIERING: Hver deltagelse i ukesturneringen vil gi et lodd som trekkes blant diverse premier. De 5 beste sammenlagt premieres med gavekort (kr. 2000,-, 1500,-,1000,-.750,-, 500,-.