You are currently viewing Lag NM NSG 3.div

Lag NM NSG 3.div

Hallingdal golfklubb stilte også i år med ett damelag og to herrelag. På damelaget var det den faste gjengen med Inger Brit Vindegg i front. Med seg hadde hun Else Wetterhus, Ragnhild Heim og Aud Torill Sæbø. Herrenes førstelag stilte med Svein Ove Intelhus, Jan Egil Halbjørhus, Kåre Ivar Kinnebergbråten og Hans Jonny Snilsberg. På andrelaget spilte Steinar Aurmo, Kåre Heim, Geir Wallin og Torleiv Brekko.Da er lag-NM 3.divisjon for vårt område avsluttet. Årets utgave ble spilt på Nes golfklubbs bane på Vormsund(Rommen). Intensjonen før turneringsstart var at vi skulle ha en fin helg preget av trivsel og hygge slik at vi kunne fortsette å spille i 3.divisjon også neste år, noe vi klarte med glans. Endelig ble vi velsignet med strålende sol og glimrende spilleforhold fra innspillet på fredag og til siste putt var satt på søndag. Banen var flott og innbydde til godt spill, i hvert fall før man kom på greenene. De var raske og ondulerte så det holdt, noe mange av oss fikk erfare. Nes golfklubb som var arrangør var ikke snauere enn at de tok de 3 første plassene i herreklassen, mens våre to herrelag ble nr 10 og 14 av 19 lag.
Damelaget hadde denne gang ikke formen på plass og ble sist av 8 lag. Suverene vinnere av dameklassen ble Atlungstad med ikke helt ukjente Kjersti Grini på laget. Gratulerer til vinnerne og takk for en fin helg.